Tips voor mtf

Make-up, kleding, en zo voort
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tips voor mtf

Bericht door Jeste »

Als ik dat lees over je uiterlijk, dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Je schrijft zelfs dat het goed gaat in het dagelijks leven. Echt wel iets om trots op te zijn.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: Tips voor mtf

Bericht door rachel »

Klopt ik heb verder niet dat mensen me raar aankijken en in de winkels word ik netjes en respectvol behandeld waar ik ontzettend blij mee ben maar de meeste transen zover ik weet(excuse me when im wrong)hebben niet zoveel last van gestaar en dat ze worden uitgelachen dan heb ik het over gender jongeren waar ik nog een beetje bij val maar toch als ik over straat loop voel ik me vrij ongemakkelijk en voel me gewoon niet goed ik ben bang dat het opvalt of als mensen me lelijk vinden zal wel onzekerheid zijn ik heb namelijk een slecht zelfbeeld en ik kan gewoon niet wachten dat ik met de hormonen mag beginnenik denk dat ik me dan beter voel want dan doet het wat met me en ik weet dat het lang duuRT dat het zichtbaar is maar hoe eerder ik gebruik hoe beter dank jullie wel voor de tips
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Tips voor mtf

Bericht door Fay »

Hrt veranderd veel, maar de erfenis van jarenlang niet ok zijn met jezelf blijft je nog best even achtervolgen, ik voel me heel vaak ook nog steeds niet relaxed en ok, maar ik realiseer me dat dat allemaal oude gevoelens zijn, dat besef kan helpen , stay in the now, en realiseer je ook dat al die gevoelens van ongemak er mogen zijn maar niets zeggen over jou als persoon, zou bijna zeggen omarm ze, ook de ongemakkelijke emoties, want ze zijn van jou en horen bij jou en er vanaf willen zou je minder kompleet maken

Fay
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Tips voor mtf

Bericht door Janice »

Zo snel mogelijk beginnen met laseren.......
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: Tips voor mtf

Bericht door rachel »

Heb vorige maand een sessie gehad op13 april krijg ik een nieuwe maar de tijd ertussen is erg lang ook het wachten op de hormonen woensdag heb ik een afspraak over hormonen had ik paar maanden na groen licht pas ik Ben bang dat het maanden kan duren dat ik überhaupt ermee kan beginnen het duurt schandalig lang maar daar hebben jullie ook zeker last van
Xxrachel
lauracarmello
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mar 2015, 23:32
Gender: Vrouw
Locatie: antwerpen
Contacteer:

Re: Tips voo

Bericht door lauracarmello »

Ik begrijp je volledig ! Ik heb het zelfde probleem ik ben op mijn 15 begonnen met hormonen en iedereen zegt dat je het niet ziet maar ik vind dat je het wel nog ziet en ben zo onzelf zeker en dat maakt me verlegen doordat ik zo jong was ben ik eigenlijk niks veranderd .... Ik was vroeger al heel vrouwelijk ik heb ook geen adams appel ik heb nu al een borst vergroting gehad en vagino plasty maar toch ben ik nog zo onzelf zeker ik zie nog de zelfde persoon als ( toen ik jongen was in de spiegel ) ook heb ik wel grotere oren en een lang gezicht wat echt niet mooi is als ik mijn haar op een dotje helemaal naar achter doe 25 mei heb ik een afspraak bij dr noorman van der dussen voor een ffs maar geen volledige.... Is gewoon verschrikkelijk duur !
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Tips voor mtf

Bericht door Janice »

Ik las dat noodzakelijke plastische chirurgie wellicht binnenkort in het basispakket terugkeert, ik ben benieuwd wat dit voor transgenders kan betekenen. Volgens mij was het zo dat men vroeger een bvg en gedeeltelijke aangezichtschirurgie vanuit dit pakket en principe vergoed kreeg. Maar dat weet ik niet zeker :?
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Tips voor mtf

Bericht door Emma »

Moet je toch even de aflevering van Radar van maandag terugkijken. Als het al gebeurt gaat het om echt medich noodzakelijke plastische chirurgie. En de plastisch chirurgen moeten eerst een plan indienen bij minister Schippers dat nog afgewezen kan worden. En heel optimistisch hebben ze het dan over 1 januari 2016.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Tips voor mtf

Bericht door Anon20180501 »

Plastische chirurgie is ooit uit de basis geschrapt omdat er teveel misbruik van werd gemaakt. Luxe ingrepen werden - vaak na overleg met de 'patiënt' - omgekat en opgevoerd als zijnde medisch noodzakelijk, meestal gebaseerd op fysieke gronden. Deze integriteitskwestie is denk ik de kern, het breekpunt, waar veel vanaf zal hangen.

Maar naast fysiek kan men ook psychische lijden en daarover mogen en kunnen plastisch chirurgen volgens mij niet geheel zelfstandig een oordeel vormen cq geven. In dat geval velt een psycholoog het verdict en in het onze vermoedelijk dus het VUmc, als 'Kenniscentrum'.
Hoe ze bij het VUmc aankijken tegen ons psychisch lijden weet ik niet maar het opbouwen van mentale weerbaarheid wordt als wezenlijk onderdeel van de transitie en het leven als transgender in het geheel beschouwd. Daar valt heus wel wat voor te zeggen maar of ze ook onderscheid (willen) maken tussen inherent en persoonlijk exceptioneel lijden... tja.. :?

grts Daniéla
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: Tips voor mtf

Bericht door rachel »

O ik heb vandaag te horen gekregen dat ik over 2 weken mag beginnen met hormonen direct bloedgeprikt en een gesprek afgesproken van of ik kinderen wil enzo ben echt zo blij ook kan ik volgend jaar geopereerd worden een stap in de goede richting en natuurlijk dan nog een borstvergroting en een nieuwe neus.
Wou het even delen Xxrachel
Plaats reactie