Nieuwe chat! Zie dit topic.

progressie

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: progressie

Bericht door Jennifer W »

Hai Fay,

...Ligt natuurlijk wel aan de manier waarop je het zegt, maar zou het echt zo zijn dat je haar struggle onderkent wanneer je iets dergelijks zou zeggen?....

Soms even inzien dat het nog erger kan maakt de last soms lichter...

Liefs, Jenn
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: progressie

Bericht door Fay »

Inmiddels heb ik het losgelaten, iedereen heeft een eigen proces, ook zij, en dat staat geheel los van proces van een ander, de valkuil is gaan vergelijken, wat geen enkele zin heeft

Dus, ik ben er voor haar en zij is er ook voor mij, haar proces van haar de mijne van mijne

De wijsheid is ook, niet van anderen verwachten dat men je begrijpt met je genderissues, en dat is ook, het is geen onwil bij mensen, het is simpelweg niet snappen en niet kwalijk te nemen

Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 17 mar 2015, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: progressie

Bericht door Jennifer W »

Dat is natuurlijk ook wel weer zo.

Ik heb een hele lieve vriendin die echt achter me staat in mijn stappen, maar inderdaad.........echt begrijpen wat ik voel is logischer wijs niet mogelijk.

Jenn
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: progressie

Bericht door Fay »

Ik vatte het vaak op als desinteresse, maar men is er simpelweg niet mee bezig, als ik het al aankaartte werd er wel geantwoord met, ja lastig hoor, dapper van je, over tot orde van de dag

Dat erkenning/bevestiging willen en zoeken bij anderen kun je beter achterwege laten

De volgende stap is jezelf erkennen in je problematiek, alleen wil je daar nogal eens over babbelen en dat mis ik vaak

Fay
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: progressie

Bericht door Jennifer W »

Soms denk ik wel eens Fay....

Erkenning is een basisbehoefte voor ieder mens...

Als ik voor mijzelf spreek, is dit ook gewoon zo.
Het is juist gebleken dat een van de redenen dat ik "ziek" ben geworden was, is doordat alleen de rol die ik speelde erkent werd en niet wie ik werkelijk was/ben.

Natuurlijk ook doordat je daardoor heel ver van jezelf af komt te staan, maar zeker ook om die reden.
Het gevoel dat ik er mag zijn en besta is er weer een beetje mede doordat ik mijn avatar foto aan een groep mensen had toegestuurd destijds.

Ik kreeg sinds lange tijd antwoord......laat ik dat nog een keer typen.........Mijn ware IK kreeg sinds lange tijd antwoord.....IK....schrok ervan hoe fijn dat was....

Er kwam een reflectie terug vanuit mijn omgeving.....en nu klopte deze ook.....ongeacht de inhoud van de reacties overigens...welke inderdaad het " ja lastig hoor, dapper van je, over tot orde van de dag" karakter hebben.

Meh...dit kwam in ieder geval in mij op na het lezen van je post................

Jenn
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: progressie

Bericht door Fay »

Hi'. kunnen zien wie je diep van binnen bent is het hoogste goed

Ik verlang ontzettend naar die rust gewoon te zijn, maar iets in mij wil er nog niet aan toegeven

dinsdag heb ik en afspraak voor een andere werkruimte en ik raak ietwat voorbarig in paniek, wat leg ik uit wat vertel ik hoe presenteer ik me

dat ik me echt hondsberoerd kan concentreren maakt het niet makkelijker

Ik weet niet of er meer mensen dat zo ervaren, hrt, andro of spiro, wat de oorzaak zou kunnen zijn, iig gaat mijn hoofd behoorlijk alle kanten op, ik krijg mijn gedachte niet goed op een rij

Onzekerheid in gevoel doen en laten is het,in contact kom je jezelf tegen idd, dat blijkt het lastigste en zon sociaal diertje ben ik niet, ik ben weliswaar sociaal naar andere mensen die ik graag mag, maar ik heb geen behoefte om de hele dag mensen om me heen te hebben, tegen te komen, ik vind het verstorend

De kans dat dat wel gaat gebeuren in de nieuwe locatie is groot, ok, er zitten meer kunstenaars en creatievelingen ,ruimdenkender zou je denken, maar dan nog, ik voel mij zelden echt op mijn gemak bij mensen, zie mij maar als iemand die zich als een weirde wetenschapster terugtrekt in het eigen hoofd wereld en creatieve proces, kluizenaarsachtig gedrag, geen afleiding van anderen

Dat maakt eea lastiger, en ik wil er best van leren, maar ik geef er de voorkeur aan te leven aan zijkant van samenleving, altijd al zo geweest, het is hoe ik ben

Goed, de insteek blijf jezelf, makkelijk gezegd, gedaan iets anders, ok lets give it a shot, fout kun je niets doen

nee, maar ik snak naar een eigen plek ergens buiten de stad, met enorm veel rust en ruimte, en niet nog meer drukte afleiding en stress

grmm, gisteren had ik al zon off day, vandaag ook, we gaan het maar zien dinsdag, spannend vind ik het zeker

Fay
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: progressie

Bericht door Jennifer W »

....tja je bent wie je bent.....

Maar nee, het is niet makkelijk......moet zelf ook vaak genoeg mijn ratio aanspreken om weer even te zien hoe het verder moet.
En dan ben ik dus nog niet aan de hrt, dat moet nog beginnen....

In ieder geval......veel succes toegewenst voor morgen!
Ik hoop voor je dat eruit komt wat bij jou het beste voelt!

Jenn
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: progressie

Bericht door Jennifer W »

Hai Fay.....hoe is het eigenlijk afgelopen die dinsdag?

Al een beslissing kunnen maken vwb de werkruimte?
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: progressie

Bericht door Fay »

Hi

Ik heb net besloten de ruimte niet te huren

Te maken met diverse zaken, de huur is te hoog, en een oud patroon , ik zou in werkplaats terecht komen met mannen, die valkuil van verleden wil ik niet meer intrappen, dwz, kans dat ik mezelf weer kwijtraak in die sfeer,maar belangrijker is dat de motivatie om door te gaan nog verder is gekelderd, geen id of het zo blijft, hormoontjes doen veel met je denken doen en laten en de opdrachten die ik in rij heb staan, ik ben geneigd die af te zeggen maar heb het geld keihard nodig, dus toch nog afmaken, dan vanuit thuis dus

Verder ben ik net gebeld door vu, testo zit op 0,7, oestrogeen op 490, geen id of dat normaal is, volgens het vu wel en advies was dit zo te houden, iig bleek ik kerngezond, had ik ook wel verwacht met mijn beheerste levensstijl:)

Enfin, belangrijk is mijn vakantie over 3 weken waarvoor ik mijn camper in orde moet maken, apk,ook weer zon dingetje dat ik nu eenmaal zelf kan en zelf ga doen, maar niet van harte... maar dan heb ik 2 jaar apk en zijn die zorgen weg en tegen die tijd heb ik wel iemand gevonden die dat soort dingen in de toekomst voor mij kan doen :D

have a nice dayFay:)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: progressie

Bericht door Anon20190122 »

Dat ouwe spul kan je beter zelf blijven doen weet je ook zeker dat het goed gebeurt.
Als je de transitie achter de rug hebt valt je ineens iets op je bent nog precies dezelfde persoon als voor je transitie alleen je uiterlijk en lichaam zijn veranderd loop daarom niet te hard van stapel en neem niet te radicale beslissingen!