Nieuwe chat! Zie dit topic.

Waarom voelt het fout?

Pas ik nou in een hokje of niet?
Gebruikersavatar
Madeleine
Berichten: 539
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:06

Re: Waarom voelt het fout?

Bericht door Madeleine »

Het is in mijn ervaring een kwestie van tijd.. en daar groei je wel in.

Persoonlijk heb ik incidenteel meer moeite als ik met u aangesproken wordt, voel ik mij zo ouwe taart :mrgreen:
Vroeger voelde ik mijzelf een "vreemde eend in de bijt", maar sinds ik het ben voel ik mijzelf heel normaal..:mrgreen:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Waarom voelt het fout?

Bericht door Emma »

Hihi, zelfs daar ben ik aan gewend, ik bén een ouwe taart aan het worden ;-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Waarom voelt het fout?

Bericht door Eva »

Als ík dat nu zou zeggen...
Voor jullie geldt dat beslist niet. Nog lang niet :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Waarom voelt het fout?

Bericht door Fay »

Zo oud je je voelt toch?

Ik wordt dit jaar 45 , klinkt soms oud, denk ik, sjezus wat gaat het snel allemaal, de plus, ik zie er nie uit als iemand van 45

35 hooguit :D

Op die momenten dat ik me wel oud voel denk ik altijd aan de 80 jarige meneer die nog aan een cursus spaans begon, ben toch nog niet dood was zijn antwoord op de vraag: waarom nu nog

thats the spirit! :)

Fay
Coen
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2014, 20:15
Gender: Trans FtM

Re: Waarom voelt het fout?

Bericht door Coen »

Bedankt voor je reactie, Mr.X. Goed om te lezen dat ik niet de enige ben er toch even aan moet wennen. Het gevoel dat je benoemt, het niet goed genoeg zijn om voor man door te gaan, dat speelt denk ik inderdaad een rol bij mijn gevoel van ongemak. Ik geloof niet (volledig) in mezelf en daarmee word ik geconfronteerd als een ander dat wel doet.
Ik hoop dat dat geloven in mezelf straks makkelijker wordt als ik eenmaal hormonen krijg. Alhoewel ik denk dat het een goed idee zou zijn het daar niet helemaal van af te laten hangen. Door mijn transitie kom ik er steeds meer achter hoe erg ik gewend ben mezelf naar beneden te praten. Als ik dat toch eens zou kunnen veranderen... geldt misschien ook voor jullie, tantes. Age ain't nothing but a number! ;)
Shana
Berichten: 89
Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:43
Gender: Vrouw

Re: Waarom voelt het fout?

Bericht door Shana »

Ik krijg dat gevoel dat je beschrijft enkel nog bij mensen die op de hooge zijn van m'n transitie/verleden en me net iets te geregisseerd 'meid' (of iets dergelijke noemen). Die mensen geven me het gevoel fake te zijn en bovendien mij een gunst te bewijzen door mij 'meid' te noemen. Bovendien voelt het alsof zij denken dat anderen dat niet doen (meid noemen), terwijl in werkelijkheid het tegenovergestelde waar is. Zij zijn blijven hangen in een fase die allang voorbij is. In mijn geval zijn er nog maar enkele mensen in mijn omgeving die dit kunnen doen, omdat ik de meeste schepen al achter me al verbrand heb. Ook is het mijn ervaring dat mensen die bekend zijn met mijn verleden (inclusief mijn partner) de enigen zijn die vrij gemakkeljk beledigende opmerkingen kunnen maken. Wederom uiteraard met de beste bedoelingen.. Bio vrouwen nemen dan ook nog vaak de gelegenheid om hun eigen onzekerheden op mij te projecteren. Mijn conclusie is dan ook dat het onmogelijk is om serieus genomen te worden als vrouw zodra men op de hoogte is over je verleden en het vrijwel onmogelijk is om je waardigheid te behouden wanneer je open bent over je verleden. De enige oplossing is stealth als dit binnen de mogelijkheden ligt.

Zo is het voor mij enkele jaren na mijn transitie, maar het begon zoals jij het omschreef Coen.
Oll
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jul 2015, 10:23
Gender: Transgender

Re: Waarom voelt het fout?

Bericht door Oll »

Hey Coen! Ik heb precies hetzelfde, ik kan mezelf ook (nog) niet serieus man noemen. Als ik ''hij of meneer'' word genoemd in het openbaar krijg ik altijd een ongemakkelijke grijns op mijn hoofd. Maar ook hetzelfde als ik ''zij'' word genoemd(gelukkig gebeurd dit niet zo vaak meer).
Mezelf man noemen vind ik te geforceerd en mezelf vrouw noemen is me weer vreemd. Het is vooral de stem die mij in de weg zit, ik klink gewoon als een vrouw of een 15 jarig jongetje. Volgens komt het inderdaad omdat we nog pre-t zijn? Het ligt allemaal aan zelfverzekerheid denk ik.