Nieuwe chat! Zie dit topic.

Social Work Project Transgenders

Werkstuk? Interview? Evenement? Hier kun je je vragen en verzoeken kwijt zonder je te registreren (plaatsing na goedkeuring moderatoren).
Gebruikersavatar
Barbarella
Berichten: 1255
Lid geworden op: 15 jul 2012, 22:01
Gender: Vrouw

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Barbarella »

Er is maar een ding dat je kunt doen ...

Mensen als individu zien.

Barbarella
Na mij de zondvloed!
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Jennifer W »

Barbarella schreef:Er is maar een ding dat je kunt doen ...

Mensen als individu zien.

Barbarella
Ik hoop dat je mensen nog wel als mens mag zien......

en tot hoever ga je...... met toch weer classificeren in groepen..?..

we kunnen natuurlijk de definitie van individu aanpassen......zodat deze meer omvat dan "de mens"... :lol:


Edit; Het kan geen kwaad om in varierende resoluties "jezelf" of een "individu" te bekijken, zie het als niveau's.
Het is natuurlijk wel zo, naarmate de omvang van een groep toeneemt, het aantal details waar je wat over kunt zeggen, drastisch afneemt...

denk ik

Edit: Sorry Emma, en .....ehm....wat zie je er goed uit in "modmode"! ;)
Laatst gewijzigd door Jennifer W op 28 mar 2015, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Emma »

[mod mode] zullen we deze duscussie ergens anders voortzetten? Hier is de openbare vraagbaak niet voor bedoeld...[/mod mode]
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Petra57
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2015, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Petra57 »

Mooi onderwerp,

Ik zou hier best weleens over willen praten met jullie, maar een normaal gesprek niet via de computer.

Sinds mijn SRS zo'n kleine 30 jaar geleden is er in de maatschappij veel veranderd. Vaak is het zo dat door wegvallen van sociale kontakten de eenzaamheid aan komt sluipen. Het sluipt je leven binnen en vaak onbewust en je merkt het eigenlijk niet.

Maar goed, neem maar kontakt met mij op ik kan jullie veel vertellen.

Petra
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Anon20180501 »

[Welkom op het forum Petra maar zou je je aub even willen voorstellen in het daarvoor bedoelde topic; 'Persoonlijke introducties'.]
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door MarloesIsWeg »

Ik wil graag (hier) iets kwijt over eenzaamheid.

Toen ik nog probeerde een man te worden, (!) heb ik bepaalde ego's ontwikkeld, ik was stoer, reed een matzwarte motor, woonde in een woonwagen, had lang haar, veel drugs, beetje alto, maar vooral : "lone wulf". Ik voelde me zo ontzettend eenzaam tussen de mensen, dat ik me liever terugtrok in de natuur. Dat was bovendien rebels. En een pracht van een slachtofferrol zat er ook bij, die man, die bij een meertje zit, naar het water staart en zijn pijn voelt. Het was een mooi plaatje geweest als het echt was, maar ik was zacht, ik was een eitje. Ik kon nog geen vlieg doodslaan, en liet anderen altijd voorgaan in de supermarkt. (des levens)

Maar het ergste was, dat ik van binnen wel wist wat er aan de hand was, maar dat niemand, niemand behalve ikzelf, dat (mij) kon zien. Dat was pas echte eenzaamheid. Na 3 jaar verkering erachter komen dat zij niet viel op mijn vrouwelijkheid die achter mn ogen verscholen lag (right in sight, eh, inside) maar op mijn borsthaartjes. Ik had gewoon het gevoel dat ze al die tijd vreemd was gegaan, maar met wie ? Met mij ? WTF ?

Nu heb ik mn transitie zo'n beetje klaar. De wereld ziet nu een man die vrouw wilde worden. Dat is zeker een verbetering, maar ik zie een vrouw die niet meer probeert man te worden. Dat is iets anders, er blijft nog een kloof bestaan, al is die veel smaller. Met die verbetering, voel ik me minder eenzaam. Ik heb mezelf nu, en ik kan mezelf vormgeven. Niet 100%, maar genoeg om niet helemaal een verkeerde indruk te maken op anderen.

Wel ben ik nu alleener, dan vroeger. Mensen ontwijken me niet, maar ze zijn meer op hun hoede dan vroeger. Voorzichtiger. Deels door mij, omdat ze bang zijn iets verkeerds te zeggen, en ik ben ook bang dat ze iets verkeerds zeggen. Deels misschien ook doordat het onbekende een beetje angst inboezemd. Ik heb gemerkt dat vriendinnen nog steeds verbaasd reageren als duidelijk wordt dat ik mezelf niet als transgender zie, maar echt als vrouw. Dat geeft mij het gevoel dat ik ahw. hun homo-vriendje was. Daar pas ik natuurlijk voor. Dan kies ik liever voor alleen, dan voor eenzaam, als je begrijpt wat ik bedoel. Verder is dat wel iets om te accepteren, dat mensen het niet helemaal begrijpen kunnen, maar niet van mijn echte vrienden/vriendinnen. Daarvan heb ik meer nodig dan respect voor mijn keuzes. En dat is blijkbaar een hoge lat.

Wellicht praat ik over 3 jaar anders. Maar voor nu wil ik die lat niet loslaten. Als mijn eigen moeder toch in staat is om mij te ervaren als echte vrouw, en dat doet ze, dan zullen er ongetwijfeld anderen zijn die dat kunnen. En die zullen me vast wel vinden. Tot die tijd ga ik wel bij een meertje liggen, maar wel lekker in de zon, topless, met een glimlach op mn gezicht... :hbeat: want een lone wulvin, dat blijf ik toch wel. Dat zit inmiddels in mn karakter.

Echt tips heb ik dus niet voor jullie product.. Tja, als jullie een leuke wulf naar dat meertje kunnen sturen... :violin: wie weet..
Gebruikersavatar
Petra57
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 feb 2015, 11:35
Gender: Vrouw

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Petra57 »

Daniéla schreef:[Welkom op het forum Petra maar zou je je aub even willen voorstellen in het daarvoor bedoelde topic; 'Persoonlijke introducties'.]
Is allang gedaan kijk maar.

Petra
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Emma »

Was een oud bericht, en één dag na je intro gepost... Gewoon vergeten. ;-)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Anon20180501 »

1 dag vóór Petra's intro Emma, en ik heb je ook nog bedankt voor je intro Petra... ;)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Social Work Project Transgenders

Bericht door Emma »

Oh wacht, nou draaide ik de boel idd om :-) sorry
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]