Het Atelier

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Creabea-atelier

Bericht door Anon20180501 »

Hi Jennifer...

Fijn dat iedereen meedoet maar wie begon..?? :)

Zal ik de titel maar veranderen dan?
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Creabea-atelier

Bericht door Fay »

Bi a crea?

lgtbe-a crea?



;)

Fay
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Het Atelier

Bericht door Jennifer W »

lgtbe a crea atelier

kan ook maar dan word het misschien juist weer zo naar de kant getrokken waar het gaat om lgbt ipv dat wat mensen maken?

Misschien totaal iets anders....


ehm.....

"Het Atelier"

:D
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Het Atelier

Bericht door Fay »

Voila:)

Fay
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: Het Atelier

Bericht door Jennifer W »

Soms zie ik er zo uit:

Afbeelding
Stephen
Berichten: 343
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:12
Gender: Transgender
Locatie: zuid limburg

Re: Het Atelier

Bericht door Stephen »

Een tauren! :D
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Het Atelier

Bericht door Fay »

Vroeg me zo af of jullie creatievelingen verandering merken in je creativiteit

zoals eerder aangegeven kost het mij iig steeds meer moeite te maken te maken wat ik tot nu toe heb genaakt

Moet nog even, heb 3 opdrachten in rij staan, zware metalen,grote tafels van 5 meter lang,terras set, lomp en robuust, maar ook een gave opdracht voor Pias in belgie(platenmaatschappij) , wat wel eens mijn dorbraak zou kunnen zijn, iig een flink visitekaartje

Enfin, waar ik voorheen pats boem wist hoe ik iets moest maken kan ik daar nu uren over nadenken en bakkeleien en in mezelf zitten emmeren hoe ik het toch kan maken, typical:)

De motivatie verdwijnt naar de achtergrond o nog te doen wat ik tot nu toen heb gedaan, e doch, ik wilde er mijn bedrijfje van maken en dat gaat best gestaag, wellicht mensen in gaan huren op de termijn, ideeen genoeg, daar ligt het nie aan, maar zelf nog gaan staan lassen en slijpen, liever niet, al is het ergens ook weer stoer natuurlijk :)

ik ben der dus nog nei uit...wat jullie, zuiver creatief en hobby, verleg van interesse? etc

Fay
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: Het Atelier

Bericht door Jennifer W »

Hey Fay...

Het verschil wat ik vooral merk is dat ik gestopt ben met steeds heel lang nadenken over hoe iets wat ik maak er zo abstract mogelijk uitziet.
Ik was van mening dat mijn innerlijk dan verborgen bleef.

Niet heel mijn verleden is nep maar de toewijding van tijd aan bijvoorbeeld, kwantum mechanica, geometrie, en de rode draad door de eeuwen heen...
wel degelijk.

Ik vond die onderwerpen wel redelijk interessant daar ik wat filosofisch ben ingesteld, maar er zover in doorgaan was compensatie.
Ik wil ook niets meer weten over auto's al heb ik lange tijd vol gehouden dat techniek en vormgeving bij auto's voor mij een diepe interesse hadden.

Het boeit mij hoegenaamd niets meer. En dit heeft niet eens te maken met veranderen, het heeft meer te maken met nu eindelijk weer eerlijk zijn naar mijzelf toe.
Het heeft mij gewoon nooit echt geboeid, het waren middelen geworden om te kunnen communiceren met mannen, thats it...

Een lange tijd voordat ik begon met zelfacceptatie heb ik ook nagenoeg al mijn creativiteit bij het vuil gezet.
Ik tekende niet meer, ik speelde geen muziek meer, had geen aandacht meer voor een mooie maaltijd bereiden , enzovoorts

Nu de laatste paar maanden begint het weer naar boven te komen. Het verschil is echter dat ik nu vanuit mijn gevoel werk en niet een redenatie welke het mannelijker maakt.

Wat ik een beetje herken is dat ik nu inderdaad ook veel langer erover doet voordat er iets in mijn hoofd schiet wat ik wil maken.
Ik vermoed dat in het verleden deed het er simpelweg niet toe, ik probeerde vooral te "imponeren" met mijn werkjes.
Mannen vinden het nu eenmaal prettig doorgaans om te kijken wie de langste heeft, niet waar....

Door daar in mee te gaan, werd je ook makkelijker als 1 van de mannen gezien...

Vanuit een ander oogpunt, waar je zegt, het werk wat je vroeger deed....

Ik was ICT consultant en zat al bijna 20 jaar in het ICT vak voordat ik ziek werd.
Ben er ook redelijk goed in........

Op dit moment kan ik mij niet voorstellen dat ik dat zo lang vol heb gehouden...echt geen idee, zou ook niet weten waar ik de motivatie vandaan moet halen zou ik weer goedgekeurd zijn.
Praktisch, moet ik dadelijk gewoon weer solliciteren op een ICT job, het is makkelijk voor mij om in de ICT aan het werk te komen.

Ik weet nu al dat ik dat niet ga doen....walgelijk , Kwalitatief, Uitermate Treurig werk vind ik het....

Maar nogmaals, ik vermoed dat dit vooral is doordat ik mijzelf trouw ben geworden.
Ik maak het hiermee niet makkelijk voor mijzelf.....

Momenteel doe ik vrijwilligerswerk, als activiteiten begeleidster voor gehandicapten en ouderen....
Ik heb mij in mijn leven nog niet eerder zo nuttig gevoeld....
Ik probeer nu vooral mijn best te doen daar in de hoop dat er een plekje vrijkomt welke ik misschien mag vullen, ik ben ook aan het kijken voor omscholen nu ik nog afgekeurd ben.

Hierdoor, word er wel een hoop ingeleverd in luxe, maar wat ik ervoor terug krijg is nu eenmaal belangrijker......
Ben liever mentaal rijker aan het worden.
Gebruikersavatar
Jennifer W
Berichten: 305
Lid geworden op: 17 aug 2014, 20:18
Gender: Vrouw

Re: Het Atelier

Bericht door Jennifer W »

Alischa schreef:Een tauren! :D

yep :D
Gebruikersavatar
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Het Atelier

Bericht door Fay »

Heel herkenbaar wat je allemaal schrijft Jennifer, leer ik ook nog van

Sommige oude mentale processen heb je zelf niet altijd in de gaten , maar kunnen je wel belemmeren

De kern van alles is volgens mij toch, volledig ok met jezelf kunnen en durven zijn, los van anderen, hoe meer je jezelf wordt hoe meer eea op de achtergrond verdwijnt

Doe je niet 1 2 3, is aan geen mens uit te leggen hoe belastend dat hele proces kan zijn

Creativiteit helpt mij iig steeds meer, en waar ik voorheen me er nog niet eens toe kon zetten,wat voor zin had het, probeer ik tot steeds meer mijn heil daarin te zoeken , zonder waardeoordeel, zonder druk van maken wat een ander mooi vindt, nee juist nie, om het doen, zou het iedereen aanbevelen, en creatief kun je zijn op ontelbare vlakken

Fay