Nieuwe chat! Zie dit topic.

Tlc transgenderbruiloft

Nieuwsberichten
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Tlc transgenderbruiloft

Bericht door Anon20190209 »

Louisa is lekker Louisa en daar is helemaal niets mis mee! Heb gister gekeken naar Life for you en vond het hartstikke leuk. Ze is wie ze wil zijn en heb daar toch respect voor. Onder de Bn'ers zijn er ook veel verschillen daar is toch ook niets mis mee...
Of het nou een Patty, Patricia, Conny, Kelly of Louisa is ik hou er van en heel veel mensen met mij :-)
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: Tlc transgenderbruiloft

Bericht door MarloesIsWeg »

Janice schreef:
Martine Le Clere schreef:
Janice schreef:Wanstaltig voorbeeld dat weer eens naar voren treedt, net zoals die uitzending met die transgender die naar Thailand ging voor haar srs.... bekeken met het schaamrood op de kaken. Jammer dat ze nooit is een genuanceerd beeld neerzetten...
Wat een onzin, dat doen ze wel. Daarnaast, halleluja, transgenders zijn zelf ook NOOIT de laatste die oordelen over een ander hè ?
Het is helemaal geen onzin, het suggereren dat programma's wel een genuanceerd beeld van transgenders neerzetten dat is pas bullshit (Uitzonderingen daar gelaten). Het is waar wat Emma zegt, over het algemeen is men opzoek naar de extreme's en sensatie. De figuren die in deze programma's naar voren treden en zich ook nog als een soort van spokesperson voor transgenders opwerpen moeten zich schamen. Wat oordelen betreft...iedereen heeft een oordeel alleen sommige kiezen ervoor deze niet te uiten, dat is wat anders.......
Ik zie hier een behoorlijke lijst, http://www.npogezond.nl/zoek/Transgenders en bovendien, wat is genuanceerd ? Bepaal jij dat ? Ben jij dan wel een geschikte spokesperson ? Of Emma ? Ik vind Emma prima hoor, maar gelijkwaardig aan iedere andere mens. En ik oordeel niet over haar, of over een ander. En de ene media smaakt zo, en de andere smaakt weer anders. Van mij mag je spokesperson zijn, en jij ook Emma, zoalng ik ook maar recht van spreken hou, en Louisa ook, en zelfs die mevrouw die naar Thailand ging. Gelukkig, zijn er meer smaken inmiddels, want vroeger had je alleen de Jerry Springer show, en dat was eenzijdig, omdat er niks anders was.

En die reacties over oordelen, sorry hoor, we oordelen allemaal, bladieblah, en het is onder het tapijt geveegd. Maar ondertussen hebben we wel wat gemeen, of je het leuk vind of niet, maar ik, jij, wij, èn zij, zijn allemaal trans, en allemaal spokesperson.

Ik mocht willen dat ik wat meer als Louisa was, ik zou in ieder geval een heleboel meer lachen. Of als ik een leuke dwerg zou ontmoeten en het zou klikken. Leuk toch als je met je grote liefde in de krant komt, en dat er dan mongols zijn die daar wat van vinden, pffft, wij zouden gek zijn, maar er zijn mensen die geloven dat ze bij een uitverkoren volk horen, en dat is heel normaal. Bijna de hele wereld geloofd dat van zichzelf. En dan moet ik me schamen voor iemand die een beetje maf doet, en gekke gezichten trekt op you tube ?
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Tlc transgenderbruiloft

Bericht door Emma »

Of ik spokesperson zou willen zijn, poeh. Ik moet eerlijk zeggen, stiekem is het wel leuk hoor. Ook het besef deze week onderin duizenden kattenbakken te liggen met mijn gezicht ;-) Maar er zijn zo veel belangen om rekening mee te houden. Aan de andere kant heb ik dan ook wel weer veel gehoord dat liever niet zelf doen en dat ze blij zijn dat ik het doe. Ik slaap er nog een paar nachtjes over ;)

Maar je legt wel mooi uit waarom ik moeite heb met TNN.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Raisa
Berichten: 1211
Lid geworden op: 29 mar 2012, 20:57

Re: Tlc transgenderbruiloft

Bericht door Raisa »

Janice schreef:Wanstaltig voorbeeld dat weer eens naar voren treedt, net zoals die uitzending met die transgender die naar Thailand ging voor haar srs.... bekeken met het schaamrood op de kaken. Jammer dat ze nooit is een genuanceerd beeld neerzetten...

Waarom geef je dan zelf niet het goede voorbeeld door in de media te verschijnen?
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Tlc transgenderbruiloft

Bericht door Janice »

Omdat ik daar totaal geen behoefte aan heb.....
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Tlc transgenderbruiloft

Bericht door Emma »

Daarom doe ik dan maar een stapje naar voren. Af en toe. Op het gevaar af dat mensen me mediageil gaan noemen, wat overigens vorig jaar, toen ik nota bene nog niks had gedaan, al eens gebeurd is.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
rachel
Berichten: 142
Lid geworden op: 16 feb 2015, 15:30
Gender: Trans MtF

Re: Tlc transgenderbruiloft

Bericht door rachel »

Ik vind louisa opzich wel tof ik kijk al jaren haar filmpjes
Maar over terug te komen dat transgenders zelf ook oordelen heb vaak gehoord dat sommige transen elkaar oordelen zo van eentje denkt er beter uitziet of het andere het beter heeft ook als het om mannen gaat eentje die lief en goed voor je is en je acsepteerd en zeuren van hij is te lelijk en iemand die echt knap en lekker is die je als crap behandeld en niet met je over straat wil of voor je schaamt
We doen het zelf ook iedereen doet het
MarloesIsWeg
Berichten: 102
Lid geworden op: 20 sep 2012, 13:02
Gender: Vrouw

Re: Tlc transgenderbruiloft

Bericht door MarloesIsWeg »

rachel schreef:Ik vind louisa opzich wel tof ik kijk al jaren haar filmpjes
Maar over terug te komen dat transgenders zelf ook oordelen heb vaak gehoord dat sommige transen elkaar oordelen zo van eentje denkt er beter uitziet of het andere het beter heeft ook als het om mannen gaat eentje die lief en goed voor je is en je acsepteerd en zeuren van hij is te lelijk en iemand die echt knap en lekker is die je als crap behandeld en niet met je over straat wil of voor je schaamt
We doen het zelf ook iedereen doet het
ik doe het niet, want ik heb een ruggengraat. Ik oordeel wel, maar niet over wie de 'echte' transgender is. Dat is niet aan mij, .... zeker als transgender niet. Dat kan alleen iedereen voor zichzelf uitmaken, dat weet ik als geen ander, omdat ik trans ben. En iedereen, die te kennen geeft trans te zijn, als is het een vrouw in een compleet mannenlijf zal ik respecteren als vrouw, en geen moment schaamte voelen op straat, of daar überhaupt iets van vinden. Ik ben zelf een vrouw in een mannenlijf geweest. Een oordeel naar zo iemand is een oordeel naar (een stukje van ) mezelf.

Daarnaast vind ik dat je je als trans community, of wat dat ook zijn mogen, als lotgenoten, je best moet doen om een beetje solidariteit naar mekaar te hebben, en elkaars verschillen leren waarderen, ipv afzeiken. En ik moet zeggen, dat ik dat nauwelijks ben tegengekomen onder trans"volk", en dat vind ik heel naar.
Anon20180501
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:24
Gender: Vrouw

Re: Tlc transgenderbruiloft

Bericht door Anon20180501 »

Daarnaast vind ik dat je je als trans community, of wat dat ook zijn mogen, als lotgenoten, je best moet doen om een beetje solidariteit naar mekaar te hebben, en elkaars verschillen leren waarderen, ipv afzeiken. En ik moet zeggen, dat ik dat nauwelijks ben tegengekomen onder trans"volk", en dat vind ik heel naar.
Hi Martine...

Het komt jammer genoeg zeker voor - ook hier - maar gelukkig vrij weinig en proberen we het in voorkomende gevallen - als het te ver gaat of dreigt te gaan - meteen de kop in te drukken.

grts Daniéla
Amy
Berichten: 714
Lid geworden op: 18 feb 2014, 20:37
Gender: Vrouw

Re: Tlc transgenderbruiloft

Bericht door Amy »

rachel schreef:Ik vind louisa opzich wel tof ik kijk al jaren haar filmpjes
Maar over terug te komen dat transgenders zelf ook oordelen heb vaak gehoord dat sommige transen elkaar oordelen zo van eentje denkt er beter uitziet of het andere het beter heeft ook als het om mannen gaat eentje die lief en goed voor je is en je acsepteerd en zeuren van hij is te lelijk en iemand die echt knap en lekker is die je als crap behandeld en niet met je over straat wil of voor je schaamt
We doen het zelf ook iedereen doet het
Dat oordelen over uiterlijk en dergelijke wat je omschrijft is volgens mij niet specifiek een transgender ding maar iets wat vrouwen doen over elkaar. Praat je nooit over dat soort dingen met je vriendinnen dan? Ik wel en of ze nou trans of cis zijn maakt niet uit.

Die oordelen over die vrouw waar dit draadje over gaat die een stukje terug ter discussie stonden heb ik ook wel maar dat heeft er totaal niet mee te maken dat ze trans is. Er zijn ook genoeg cis vrouwen die zich zo gedragen en daar heb ik precies hetzelde oordeel over.